Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux: Vade retro satana / Numquam suade mihi vana: Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas
Hodie contritum est ab ea caput serpentis antiqui

neljapäev, 7. mai 2009

Rumal küsimus

Eile tuli mu juurde sõber ja hoiatas, et esitab rumala küsimuse. Lase tulla, ütlesin edevalt, vahel juhtub minul ka, et ma mõnda asja ei tea :). "Miks nimetatakse eesti keeles Nelipüha Nelipühaks?" küsis sõber. Möh!? ütlesin mina. No tõesti, nii rumal küsimus! "Nelipüha" tuleneb muidugi sellest, et... Hmmm... Noh... Pentecost, Pjätidesjatnitsa, Troitsa, Helluntai... Aga tõepoolest, miks Nelipüha? Piinlik tunnistada, aga paistab, et katekismuse tunnis ma tukkusin, kui seda küsimust selgitati. Kiire klõbistamine klaviatuuril näitas, et Google polnud sugugi targem kui meie.

Niisiis, kui keegi teist teab vastust sellele rumalale küsimusele, siis palun andke mulle ka teada.

2 kommentaari:

  1. Neljas suurpüha kirikuaastas: jõulud, ülestõusmispüha, taevaminemispüha, nelipüha.

    VastaKustuta
  2. Aitüma, isa Paulus!
    Teine seletus, mida vahepeal kuulsin, oli "neli päeva kestev püha".
    Veel kaks seletust:
    - Asudes ida ja lääne vahel, kus seda püha nimetatakse vastavalt Troitsaks ja Pentecostiks, oleme valinud "kuldse kesktee", elik aritmeetilise keskmise.
    - Kuna püha leiab aset 7 nädalat, ehk 49 päeva pärast Ülestõusmispüha, aga "nelikümmendüheksa-päeva-pärast-ülestõusmist-püha" on veidi ebamugav öelda, siis on see aja jooksul lühenenud "nelipühaks".

    VastaKustuta

Kommentaarid modereeritakse