Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux: Vade retro satana / Numquam suade mihi vana: Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas
Hodie contritum est ab ea caput serpentis antiqui

kolmapäev, 13. mai 2009

Risti Johannes õndsast kaemusest

Thomas Dubay, S.M. raamatust "The Evidential Power of Beauty", lk 337:

Ühes kogu kirjanduse kõige ülevamatest lõikudest kirjeldab Risti püha Johannes, mida tähendab olla Isa adopteeritud pojad ja tütred: see, mis Jeesus on loomuliku pojaseisuse ja loomuidentiteedi poolest, saame meie olema osalemise kaudu (2Pe 1,4), aga mitte panteistlikus mõttes. Ainult need, kes on puhtad südamelt, hoomavad Johannese mõtet, mida me siin esitame (Mt 5,8); teiste jaoks pole see tõenäoliselt muud kui sõnade tohuvabohu. Pühak räägib sellest, mida õnnis kaemus kaasa toob, koos aimdusega, mis toimub selle ekstaasis. Kõneledes Issanda enesega, ütleb Johannes, et me peame jõudma
enese nägemisele Sinu ilus igaveses elus. See tähendab: et mina saaksin nõnda ümberkujundatud Sinu ilus, et me oleksime ühesugused ilus ja näeksime mõlemad end Sinu ilus, omades nüüd Sinu ilu ennast; ja seda sellisel moel, et kumbki, vaadates teist, näeks teises iseenese ilu, sest mõlemad on ainuüksi Sinu ilu, kuna mina olen uppunud Sinu ilusse; seega, mina näen Sind Sinu ilus, ja Sina näed mind Sinu ilus, ja mina näen ennast Sinus ja Sinu ilus, ja Sina näed ennast minus Sinu ilus; et mina võiksin olla Sinu sarnane Sinu ilus, ja Sina minu sarnane Sinu ilus, ja minu ilu võiks olla Sinu ilu, ja Sinu ilu minu ilu; misläbi mina olen Sina Sinu ilus, ja Sina oled mina Sinu ilus, sest Sinu ilu ise on minu ilu; ja seepärast näeme me teineteist Sinu ilus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kommentaarid modereeritakse