Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux: Vade retro satana / Numquam suade mihi vana: Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas
Hodie contritum est ab ea caput serpentis antiqui

kolmapäev, 17. märts 2010

p. Patricu Lorica

Nimetatud ka p. Patricku Rinnaplaadiks, teise nimega "Hirve hüüd" ehk iiri keeli "Fáed Fíada"

Täna ma võtan üll
tohutu väe
hüüdes Kolmainu poole
uskudes Kolmesust
tunnistades Ühtsust
kõiksuse Loojas

Täna ma võtan üll
Kristuse sünni- ja ristimisväe
Tema ristilöömis- ja matmise väe
Tema ülestõusmis- ja teavasseminemisväe
Tema taastulemisväe Viimseks Kohtuks

Täna ma võtan üll
keerubite armastusväe
inglite kuulekuse
peainglite teenimise
ülestõusmise lootuse tasule
patriarhide palved
prohvetite kuulutuse
apostlite õpetuse
tunnistajate usu
neitsite süütuse
õiglaste teod

Täna ma võtan üll
taevase väe
Päikese sära
Kuu hiilguse
tule kiirguse
välgu sähvatuse
tuule kiiruse
mere sügavuse
maa püsivuse
kalju kindluse

Täna ma võtan üll
Jumala väe mind juhtima
Jumala jõu mind hoidma
Jumala tarkuse mind juhatama
Jumala silma et näha
Jumala kõrva et kuulda
Jumala sõnad et kõnelda
Jumala käe mind katma
Jumala tee mind kandma
Jumala kilbi mind varjama
Jumala hulgad mind päästma
saatana sepitsustest
pahede võrgutustest
liha püünistest
kurja soovijate käest
olgu kaugel või lähedal
olgu üksi või hulgana

Täna ma kutsun
neid vägesid astuma
minu ja kurja vahele
iga halastamatu väe vastu
mis ründab mu ihu ja hinge
valeprohvetite lausumise vastu
paganate mustade seaduste vastu
hereetikute valeõpetuste vastu
ebajumalateenrite riugaste vastu
nõidade ja võlurite sõnumise vastu
iga teadmise vastu mis mürgitab
inimese ihu või hinge

Kristus kaitse mind täna
mürgi eest
põlemise eest
uppumise eest
haavade eest
et jääks mulle mu tasu

Kristus mu kõrval Kristus mu ees
Kristus mu taga Kristus mu sees
Kristus mu kohal Kristus mu all
Kristus mu paremal vasemal
Kristus mu lamades Kristus mu tõustes
Kristus mu istudes [pikali heites]
Kristus südames kõigil kes mõtlevad must
Kristus kõigil kes räägivad minuga suus
Kristus silmades kõigil kes näevad mind
Kristus kõrvades kõigil kes kuulevad mind

Täna ma võtan üll
tohutu väe
hüüdes Kolmainu poole
uskudes Kolmesust
tunnistades Ühtsust
kõiksuse Loojas

[Issand on pääste
Issandalt on pääste
Kristuses on pääste
olgu Sinu pääste Issand alati meiega]


Iirikeelne versioon:

Naomh Pádraig lúireach (Fáed Fíada)

Atomriug indiu
niurt tríun
togairm Tríndóite
cretim treodatad
foísitin oendatad
i nDúilemon dáil.

Atomriug indiu
niurt gene Chríst cona baithius
niurt a chrochtho cona adnacul
niurt a esséirgi cona ḟresgabáil
niurt a thoíniuda fri brithemnas mbrátho.

Atomriug indiu
niurt gráid Hiruphin;
i n-aurlattaid aingel
i frestul archaingel
i frescisin esséirgi ar chenn fochraicce
i n-ernaigdib úasalathrach
i tairchetlaib fáthe
i praiceptaib apstal
i n-iressaib foísmedach
i n-enccai noebingen
i ngnímaib fer fírían.

Atomriug indiu
niurt nime
soilsi gréine
étrochtai ésci
áini thened
déini lóchet
lúaithi gaíthe
fudomnai maro
tairismigi thalman
cobsaidi ailech.

Atomriug indiu
niurt Dé dom lúamairecht;
cumachtae nDé dom chumgabáil
cíall Dé dom imthús
rosc nDé dom remcisin
clúas Dé dom étsecht
bríathar Dé dom aurlabrai
lám Dé dom imdegail
intech Dé dom remthechtas
scíath Dé dom immdítin
sochraite Dé dom anacul
ar intledaib demnae
ar aslaigib dúalchae
ar airrechtaib aicnid
ar cach nduine mídúthrastar dam
i céin ocus i n-ocus
i n-úathad ocus i sochaidi.

Tocuirir etrum indiu inna huli nertso
fri cach nert n-amnas fristaí dom churp ocus dom anmain
fri tairchetla saebḟáthe
fri dubrechtu gentliuchtae
fri saebrechtu eretecdae
fri imchellacht n-idlachtae
fri brichtu ban ocus gobann ocus druad
fri cach fiss arachuili corp ocus anmain duini.

Críst dom imdegail indiu
ar neim
ar loscud
ar bádud
ar guin
condomthair ilar fochraicce.

Críst limm, Críst reum, Críst im degaid
Críst indium, Críst íssum, Críst úassum
Críst dessum, Críst túathum
Críst i llius, Críst i ssius, Críst i n-érus
Críst i cridiu cach duini rodomscrútadar
Críst i ngiun cach oín rodomlabrathar
Críst i cach rusc nomdercadar
Críst i cach clúais rodomchloathar.

Atomriug indiu
niurt tríun
togairm Tríndóite
cretim treodatad
foísitin oendatad
i nDúilemon dáil.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kommentaarid modereeritakse