Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux: Vade retro satana / Numquam suade mihi vana: Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas
Hodie contritum est ab ea caput serpentis antiqui

teisipäev, 12. aprill 2011

YOUCAT flirdib maailmaga

CNA teatel kinnitab noortele mõeldud katekismuse YOUCAT itaaliakeelne versioon punktis 420, nagu oleks kontratseptiivsed meetodid sündivuse reguleerimisel lubatud.
Puo una coppia christiana fare ricorso ai metodi anticoncezionali? (Kas kristlik abielupaar võib kasutada kontratseptiivseid meetodeid?)

Si, una coppia cristiana puo e deve essere responsabile nella sua facolta di poter donare la vita. (Jah, kristlik abielupaar võib ja peab olema vastutustundlik oma võimes suuta elu anda.)
Vatikani allikad, keda CNA selle kohta küsitles, viitasid saksakeelsele originaalile, mis on ettevalmistatud kardinal Schönborni juhtimisel. CNA/EWTN kinnitusel lähtub viga tõepoolest saksakeelsest tekstist. Kirjastuse Ignatius teatel aga, kes valmistas ette ingiskeelse versiooni, milles nimetatud viga ei eksisteeri, ei lähtu eksitus saksakeelsest algtekstist, kuna ingliskeelse teksti ettevalmistamisel ei tekkinud selles küsimuses mingeid arusaamatusi. Ingliskeelses versioonis on vastav lõik järgmine:
May a Christian married couple regulate the number of children they have? (Kas kristlik abielupaar võib reguleerida oma laste arvu?)

Yes, a Christian married couple may and should be responsible in using the gift and privilege of transmitting life. [2368–2369, 2399] (Jah, kristlik abielupaar võib olla ja peab olema vastutustundlik elu edasiandmise anni ja privileegi kasutamisel.)
Saksakeelne algtekst näeb väidetavalt välja järgmine:
Darf ein christliches Ehepaar Empfängnisregelung betreiben? (Kas kristlik abielupaar võib kasutada sündivuskontrolli?)

Ja ein christliches Ehepaar darf und soll verantwortlich mit der Gabe, Leben schenken zu dürfen, umgehen. (Jah, kristlik abielupaar võib ja peab elu edasiandmise anniga vastutustundlikult ümber käima.)
Punktis 421 selgitatakse loomulike ja kunstlike sündivuskontrollimeetodite erinevust ning miks esimene on moraalne, teine aga mitte.

Vt lähemalt:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kommentaarid modereeritakse